Selamat Datang Ke Felcra Sri Makmur Blog

Saturday, April 23, 2011

Masalah bekalan air Felcra Sungai Ara

22 April 2011 - Saya ingin membuat aduan mengenai masalah bekalan air yang berlaku di kampung saya (FELCRA SUNGAI ARA, KOTA TINGGI JOHOR), masalah bekalan air telah lama dialami penduduk FELCRA SUNGAI ARA KOTA TINGGI JOHOR lebih daripada 30 tahun.

Dimanakah pihak yang bertanggungjawab???tiada bekalan air bersih yang disalurkan, selama lebih 30 tahun penduduk FELCRA SUNGAI ARA hanya bergantung sepenuhnya kepada bekalan air sungai yang di pam menggunakan enjin air, lebih malang lagi apabila enjin air berlaku kerosakan, maka berbulanlah penduduk tiada bekalan air, mereka perlu ke sungai yang jauh daripada kawasan rumah bagi mendapatkan air untuk keperluan harian. Tolong lah ambil tindakan yang sewajarnya agar permasalahan ini dapat diatasi dengan segera.

Aduan Rakyat

Ulasan:

Felcra Sungai Ara ini asalnya merupakan sebuah projek rancangan tanah yang dibangunkan khas untuk belia pada tahun 1970han dahulu.

Jika benar fakta yang di kemukakan oleh pengadu bermakna bekalan air yang diperolehi oleh peserta itu adalah daripada loji yang asalnya disediakan oleh Felcra.

Sepatutnya bekalan air ini telah pun diambilalih oleh JBA Johor sepertimana Rancangan Tanah Belia Felcra Bukit Kapah di Trengganu dan Rancangan Tanah Belia Felcra Nasarudin di Sitiawan, Perak, yang mana bekalan air telah diamabilalih daripada Felcra oelh JBA negeri masing-masing sejak tahun 1980han lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Comments
0
CUIT SIKIT!!  

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl