Selamat Datang Ke Felcra Sri Makmur Blog

Friday, January 28, 2011

JKKK Felcra Sri Makmur dan TUDM berganding bahu

28 Januari, 2011 - KAMPUNG SERI MAKMUR – Seramai 27 anggota Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) berganding bahu bersama ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) mengadakan gotong-royong membaik pulih rumah penduduk miskin di sini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Manis, Khairudin Mahmud berkata, gotong-royong itu memberi peluang kepada mereka yang terbabit membantu masyarakat yang memerlukan.

Menurutnya, aktiviti itu turut membabitkan pembinaan rumah penduduk yang usang dan memerlukan ruang lebih selesa untuk meneruskan kehidupan.
“Kehadiran TUDM yang menyertai kerja amal ini amat dialu-alukan. Kami di sini amat berbangga dengan pembabitan mereka yang turut peka mengenai keadaan masyarakat sekeliling.

“Saya sebagai wakil rakyat bangga kerana anggota tentera bukan sahaja berkhidmat mempertahankan negara malahan menerapkan budaya masuk kampung untuk bersama-sama membantu mereka yang memerlukan,” katanya ketika ditemui sewaktu program itu.

Hadir sama, Flight Sargent Alias Mat yang mengetuai operasi gotong-royong bersama JKKK Seri Makmur dan Pengerusi JKKK, Abu Bakar Kadir.

Khairudin turut menyertai gotong-royong bersama penduduk setempat itu dan ia dimulakan dengan mengikat bata rumah mereka yang terbabit.

Beliau turut menyampaikan ucapan terima kasih kepada UMNO Bahagian Pekan yang menyumbang perbelanjaan membina rumah dan Yayasan Rahah yang turut menghulurkan bantuan.

Sementara itu, penerima bantuan, Minah Patinggi yang ditemui berkata, dia terharu di atas pemberian bantuan itu dan bersyukur kerana kesukaran hidupnya mendapat perhatian pihak berkenaan.

Menurutnya, dia meneruskan hidup dengan tabah kerana terpaksa menanggung sembilan anak sejak kehilangan suami beberapa tahun lalu.

“Saya merupakan mualaf sejak sembilan tahun lalu. Walaupun kehidupan sukar namun saya akan berusaha untuk meneruskan hidup terutama dalam membesarkan anak-anak,” katanya.
-sinat harian
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Comments
0
CUIT SIKIT!!  

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl