Selamat Datang Ke Felcra Sri Makmur Blog

Thursday, June 24, 2010

Empat peserta Felcra Sri Makmur tercicir terima saham

Seramai empat peserta termasuk seorang warga emas yang menghidap penyakit strok sejak 13 tahun menerima saham Felcra Sri Makmur yang diserahkan dalam majlis ringkas di sini.

Ahli Dewan Undangan Pulau Manis, Khairuddin Mahmud berkata, empat penerima berkenaan adalah peserta yang layak menerima saham tetapi tercicir daripada senarai.

Menurutnya, masalah itu diselesaikan sepenuhnya walaupun mereka ini tercicir daripada kumpulan pertama yang telah pun mendapat saham Felcra sejak beberapa tahun lalu.

“Setiap peserta yang terbabit diberi kawasan tanah seluas 1.6 hektar setiap seorang oleh Kerajaan Negeri dan ia dikelolakan oleh Felcra Sri Makmur Berhad yang bertanggungjawab terhadap urusan berkaitan.

“Penyerahan saham ini lewat diadakan bukan disengajakan tetapi ekoran peserta sama ada isteri atau suaminya meninggal dunia sebelum majlis menandatangani perjanjian penyerahan saham dilakukan,” katanya ketika ditemui di sini.

Khairuddin berkata, sumbangan yang diberikan membuktikan pihak pengurusan berkaitan tidak lepas tangan apabila ada peserta yang tercicir daripada senarai.

“Kita berusaha untuk menyelesaikan masalah peserta yang masih tidak menerima saham Felcra dan segala urusan berkaitan diselesaikan secepat mungkin bagi mengelak peserta yang layak daripada menerima tekanan hidup.

“Saya berharap sumbangan yang diterima menjadi pendorong semangat kepada penerima untuk terus menyokong usaha kerajaan membantu rakyat selain menggunakannya untuk kebaikan diri dan keluarga masing-masing,” katanya.

Beliau turut menasihati penerima saham bijak menggunakan wang yang diterima bagi kegunaan seperti modal permulaan dalam mengembangkan prospek perniagaan kecil-kecil yang dijalankan.

Sumber : Sinar Harian
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Comments
0
CUIT SIKIT!!  

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl