Selamat Datang Ke Felcra Sri Makmur Blog

Saturday, July 28, 2012

Felcra bantu bina, baik pulih 650 kediaman

BAGAN DATOH - Sebanyak RM 6.5 juta diperuntukkan Felcra Berhad Wilayah Perak bagi membaik pulih dan membina baru 650 rumah golongan miskin sepanjang tahun ini di negeri ini.

Pengurus Besar Felcra Berhad Wilayah Perak, Mat Ronie Zakaria berkata, Felcra menyediakan peruntukan RM40,000 seunit bagi membina rumah baru dan RM11,000 seunit bagi baik pulih rumah golongan miskin.

Menurutnya, selain itu, Felcra turut melaksanakan tanggungjawab sosial dengan menyerahkan  zakat dari keuntungan perniagaan ladang sawit dan padi kepada golongan yang layak.

“Sepanjang tahun lalu Felcra mengagihkan zakat dari perniagaan ladang sebanyak RM800,000 untuk diserahkan anak anak yatim, ibu tunggal, warga emas, orang kelainan upaya serta golongan miskin tegar.

“Felcra juga  membayar zakat perniagaan sebanyak RM1.9 juta sepanjang tahun lalu kepada Majlis  Agama lslam Perak (Maipk) dan pada tahun ini, kita menjangkakan angka itu akan bertambah,” katanya pada majlis penyampaian sumbangan  zakat kepada 217 Orang Kurang Upaya (OKU), warga emas, ibu tunggal, anak yatim kawasan Parlimen Bagan Datoh di Kampung Sungai Lanchang.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Comments
0
CUIT SIKIT!!  

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl