Selamat Datang Ke Felcra Sri Makmur Blog

Monday, September 19, 2011

Generasi kedua Felcra Sri Makmur bakal terima rumah

Dalam dua tiga bulan kebelakangan ini banyak berita menggembirakan peserta Felcra, khusunya peserta Felcra Sri Makmur.

Sebelum Hari raya Aidilfiri yang lepas, semua peserta Peringkat Satu dan Dua selamat menerima bayaran dividen masing-masing. Jumlah yang diterima sendiri tahulah kan......

Bukan itu sahaja, bagi peserta lot dusun juga telah menrima durian runtuh masing-masing. Jumlahnya boleh tahan juga.

Penulis mendapati ada peserta yang memanafaatkan wang dividen itu untuk menaiktaraf rumah kediaman masing-masing. Syukurlah....itulah yang sebaiknya bagi faedah ahli keluarga masing-masing.

Manakala selepas hari raya ini, satu berita amat baik buat generasi kedua telah sampai ke telinga penulis. Berita itu ialah, pehak felcra telah pun melantik kontraktor untuk membina sebanya 160 unit rumah bagi memenuhi impian generasi kedua Felcra Sri Makmur.

Kontraktor berkenaan telah pun memulakan keja tapak beberapa hari yang lalu dan keseluruhan projek pembinaan rumah ini dijangka mengambil masa 18 bulan daripada bulan September 2011 untuk disempurnakan.

Ini bermakna, jika tidak ada penangguhan kerja, semua pemohon rumah ini yang terpilih akan dapat menikmatinya sekitar suku pertama tahun 2013 kelak.

Dengan demikian, mulai sekarang penulis menyarankan kepada mereka yang berkenaan, mulalah berjimat cermat menyimpan wang bagi tujuan pembiayaan rumah tersebut.

Dan perkara yang paling penting perlu diingatkan ialah, para peserta generasi kedua ini amat bernasib baik kerana bukan sahaja diberikan saham ladang bahkan diberikan rumah kediaman pula.

Sedangkan rakan-rakan sebaya anda yang bekerja di bandar terkial-kial untuk mendapatkan pinjaman membeli rumah dan seakan-akan hampir mustahil dengan pendapatan sekitar RM1000.00 sebulan untuk membeli rumah kerana harga satu unit rumah teres sekarang ini telah melebihi paras RM100,000.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Comments
0
CUIT SIKIT!!  

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl