Selamat Datang Ke Felcra Sri Makmur Blog

Saturday, April 2, 2011

Kursus Penampilan Dan Imej & Tarian 1Malaysia

Kursus Penampilan Dan Imej & Tarian 1Malaysia

Tarikh : 25 Mac 2011 - 27 Mac 2011 (Jumaat hingga Ahad)
Masa : 8.30 pagi - 12.00 malam
Peserta :35 orang daripada 14 Homestay di seluruh Negeri Pahang
Tempat : Homestay Kg Sri Makmur, Pekan, Pahang

Aktiviti :

1. Lawatan ke Bengkel Kueh Bangkit, Air Terjun Lata Mentagan, Pusat Tenun DiRaja Pahang, Bengkel WADIRA (demonstrasi kuih gunting) dan MID FB Sri Makmur

2. Kursus Penampilan Imej (Grooming) Dan Tarian 1Malaysia.
- Penceramah/jurulatih terdiri daripada Pegawai Kementerian Perlancongan Malaysia

3. Malam Kebudayaan
- Pertunjukan dari wakil Kementerian Perlancongan dan Penduduk Kg Sri Makmur

4. Majlis Penutup oleh ADUN Pulau Manis YB En Khairuddin Bin Mahmud.

Tujuan :
Kursus ini diadakan adalah untuk memantapkanlagi cara penonjolan imej masyarakat homestay untuk berhadapan dengan pelbagai pelanggan di masa hadapan serta meningkatkan kemahiran tarian untuk pertunjukan setiap program homestay dimasa akan datang.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Pengurus MID FB Sri Makmur di talian 019-927 0393 / 017-984 8530

Ulasan:

Program ini bagus. Walau bagaimana pun sehingga ini tindakan untuk mempromosi program Homestay Felcra Sri Makmur masih belum kelihatan berkesan.

Apabila ditaip keywords "Homestay Felcra Sri Makmur" di enjin carian google, yang keluar ialah blog ini dan laman Facebook Felcra Sri makmur.

Hanya maklumat Saudara Umar bin Kasim yang mencatatkan mengenai tawaran rumah beliau. Itu pun melalui laman web http://m.go2homestay.com/?p=1502.

Pehak yang berkaitan dengan program Homestay Felcra Sri Makmur ini, khususnya anak-anak muda yang mengendalikan facebook Felcra Sri Makmur patut membina satu laman web atau blog khusus untuk mempromosi projek ini.

Apa yang ada dalam facebook itu tidak langsung mengandungi apa-apa maklumat mengenai siapa yang menawarkan perkhidmatan homestay, apa program yang ditawarkan disekitar dan maklumat-maklumat lain yang boleh membantu memasarkan program ini.

Perhatikan paparan enjin carian google dibawah
dan sila anda buat carian untuk Homestay Felcra Sri Makmur - tiada satu pun topik yang anda klik akan memaparkan maklumat mengenai projek itu.


Sila bandingkan dengan Homestay Kampong Salong. Bila anda klik topik yang berkaitan, akan memaparkan malumat yang terperinci mengenai program itu.

Oleh itu saya menyeru anak-anak muda Felcra Sri Makmur, disamping ber"facebook", silalah berbuat sesuatu untuk mempromosi projek ini melalui laman web atau blog.

Jangan bergantung 200% kepada agensi kerajaan. Anda semualah yang patut membantu saudara mara dan ibu bapa anda yang mendaftar dalam porgram ini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Comments
0
CUIT SIKIT!!  

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl